Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Türk oyuncular Cannes'da
Türk oyuncular Cannes'da
Meryl Streep'in gözyaşları
Meryl Streep'in gözyaşları
Boşandı, daldan dala konuyor
Boşandı, daldan dala konuyor
123456789
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Türk oyuncular Cannes'da
Türk oyuncular Cannes'da
Meryl Streep'in gözyaşları
Meryl Streep'in gözyaşları
Boşandı, daldan dala konuyor
Boşandı, daldan dala konuyor
123456789

Ve insan yapay zekâyı yendi

Amerika Birleşik Devletleri'nde bir oyuncu, yapay zekâ ile go oyunu oynadı ve ilk defa kazandı. Ancak yapay zekâyı yenmesini sağlayan stratejiyi, yine bir yapay zekâ sayesinde geliştirdi.

Hale Tuna Kuterdem

ANKARA- Amerika Birleşik Devletleri'nde bir oyuncu, yapay zekâ ile go oyunu oynadı ve ilk defa kazandı. Ancak yapay zekâyı yenmesini sağlayan stratejiyi, yine bir yapay zekâ sayesinde geliştirdi.

AMERİKALI BİR AMATÖR YAPAY ZEKAYI YENDİ

2016 yılında Deep Mind tarafından geliştirilen yapay zekâ, dünyanın en iyi go oyuncusunu yenmişti. Amerikalı amatör oyuncu Kellin Pelrine, yapay zekâdan rövanşını aldı. Yapay zekâ ile yaptığı 15 karşılaşmadan 14'ünü kazandı. Bu zaferinde ona yine bir yapay zekâ, dolaylı olarak yardım etti. 

BAŞKA BİR YAPAY ZEKANIN BULDUĞU AÇIĞI KULLANDI

FAR AI adlı Kaliforniya araştırma firması, go oyununda yapay zekânın zayıflıklarını araştırdı. FAR AI tarafından geliştirilen bir program, en iyi go oyun sistemlerinden biri olan KataGo ile 1 milyondan fazla oyun oynayarak bir insan oyuncunun faydalanabileceği bir "kör noktayı" buldu. Pelrine, program tarafından önerilen stratejiyi, Leela Zero adlı başka bir üst düzey go oynayan yapay zekâya karşı kullanarak kazandı. 

YAPAY ZEKA KUŞATMA TAMAMLANDIĞINDA BİLE FARKEDEMEDİ

Go oyunu 19x19 tahta üzerine siyah ve beyaz taşlar yerleştirilerek oynanıyor. Amaç rakibin çevresini kuşatarak hareketsiz hale getirmek. Kombinasyonların çokluğu, bilgisayarların bütün potansiyel hamleleri değerlendirmesini neredeyse imkansız hale getiriyor. Pelrine'in kullandığı taktik, rakibinin oluşturduğu gruplardan birini yavaş yavaş kuşatma, bu arada da tahtanın diğer köşelerindeki hamlelerle rakibi meşgul etmeye dayanıyor. Yapay zekâ, neredeyse çevreleme tamamlandığında bile zayıflığını fark edemedi.

YAPAY ZEKANIN DA EKSİKLİKLERİ VAR

Amerikalı Prof. Stuart Russell, sistemlerin sadece geçmişte maruz kaldıkları belirli durumları "anlayabildiklerini" ve insanların kolayca genelleştirme yapabilecekleri bir şekilde genelleme yapamadıklarını söyledi. "Makinelere süper-insan seviyesinde zekâ atfetmek için yine de çok aceleci davrandığımızı gösteriyor" dedi.

Bir başka Gleave, Pelrine'nin kullandığı taktiğin nadiren kullanıldığı ve yapay zekâ sistemlerinin savunmasız olduklarını fark etmek için yeterli benzer oyunlarda eğitilmedikleri anlamına geldiğini söyledi. Yapay zekâ sistemlerinin, go oynayan bilgisayarlara karşı kullanılan "düşman saldırısı" gibi saldırılara maruz kaldıklarında, hatalarını bulmak yaygın bir durum olduğunu sözlerine ekledi. Ancak "çok büyük [AI] sistemlerin doğrulanmadan ölçeklendirildiğini" belirterek, yapılan hatalara dikkat çekti.

FAR AI'ın kurucusu Adam Gleave de Pelrine'nin kullandığı taktiğin nadiren kullanıldığına dikkat çekti, yapay zekâ sistemlerinin savunmasız olduklarını fark etmek için yeterli benzer oyunlarda eğitilmediklerini söyledi.