58 bin 500 tutuklu ve hükümlü üretim yapıyor
58 bin 500 tutuklu ve hükümlü üretim yapıyor
Efsanenin çöküşü
Efsanenin çöküşü
Sharon Stone'dan Kurtlar Vadisi itirafı
Sharon Stone'dan Kurtlar Vadisi itirafı
PKK firarisi atlara tecavüz ederken yakalandı
PKK firarisi atlara tecavüz ederken yakalandı
123456789
58 bin 500 tutuklu ve hükümlü üretim yapıyor
58 bin 500 tutuklu ve hükümlü üretim yapıyor
Efsanenin çöküşü
Efsanenin çöküşü
Sharon Stone'dan Kurtlar Vadisi itirafı
Sharon Stone'dan Kurtlar Vadisi itirafı
PKK firarisi atlara tecavüz ederken yakalandı
PKK firarisi atlara tecavüz ederken yakalandı
123456789

Financial Times yazdı: Türk havacılık sektörü Avrupalı rakiplerini geçiyor

Financial Times, pandemi sonrasında Türkiye'nin havacılık sektörünün hızla büyümesi ve Avrupalı rakiplerini geride bırakmasına yönelik bir haber yazdı.

Haber Merkezi

LONDRA- Dünyaca ünlü Financial Times'ın haberine göre Türkiye'nin en büyük iki havayolu şirketi yani Türk Hava Yolları ve Pegasus Havayolları geçen yıl, pandemiden önceki yıl olan 2019'a göre yüzde 10 artışla 115 milyon yolcu taşıdı. Aynı şekilde havalimanı yolcu sayılarında da Türk havalimanlarının başarısının yüksek olduğuna dikkat çekildi.

OAG veri firmasına göre geçen yıl İstanbul Havalimanı, uçuş sayıları açısından bölgenin en yoğun havalimanı olurken, Türk Hava Yolları da Ryanair ve easyJet'in ardından üçüncü en yoğun havayolu oldu.

Habere göre Türkiye'nin havacılık sektörünün rakiplerine göre hızlı bir şekilde genişlemesi, ülkenin Avrupa pazarında baskın bir oyuncu haline gelmesine de yol açtı. Büyüme ise; ülkedeki havayollarının ve havalimanlarının iyileştirilmiş altyapı ve filolara yatırım yapması ve salgının ardından kapasiteyi hızlı bir şekilde geri getirmesiyle ortaya çıktı.

Konuya yönelik konuşan Aviation Advocacy Danışmanı Andrew Charlton, "Türkiye, potansiyel olarak orta sınıfa dönüşebilecek ve tüm ülkeyi ileriye taşıyabilecek demografik yükselişe sahip gelişmekte olan bir ülke. Bu nedenle politika ayarları büyümeye yelken açacak" dedi.

Türk Hava Yolları, rota haritasını ve uçak filosunu genişletirken, sektör için önemli bir kapasite ölçüsü olan arz edilen Koltuk Kilometre (ASK) değerini geçen yıl 2019'a göre yaklaşık yüzde 25 artırdı. Pegasus da benzer şekilde pandemiye rağmen filosunu inşa ederek kapasitesini artırdı.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'ne göre, sektör genelindeki ASK, pandemi sırasında birçok taşıyıcının işten çıkarılmasıyla aynı dönemde yüzde 5,6 küçüldü. Türk Hava Yolları, Aralık ayında 200'den fazla Airbus uçağı siparişi verdikten sonra daha da genişlemeyi planlıyor. Pegasus ise önümüzdeki beş yıl içinde orta mesafe uçuşlara yönelik 68 adet tek koridorlu Airbus jetinin teslim alınmasını bekliyor.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda yakın zamanda ikinci bir pist açılırken, başkent Ankara ve turizm merkezi Antalya'da da genişletme çalışmaları sürüyor. Türkiye'nin hakim turizm sektörü aynı zamanda havacılık sektörü için de itici güç olmuştur. Geçen yıl rekor 54 milyar dolara ulaşan turizm gelirlerinin, zayıf para birimi sayesinde yabancı ziyaretçi sayısında güçlü bir artışla 2024'te 60 milyar dolara ulaşması bekleniyor.

FactSet verilerine göre 2023 yılında Türk Hava Yolları'nın geliri neredeyse yüzde 14 artışla 21 milyar dolara yükseldi ve satış açısından ilk 10 küresel havayolu şirketi arasında yer aldı. Faiz vergisi amortismanı ve amortisman öncesi kazanç yüzde 11,7 artarak 5,5 milyar dolara yükseldi.