Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789

Gözler şirketlere çevrildi...

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, 2022 yılının ilk yarısı için 4 milyar TL'ye yakın garanti ödemeye hazırlandığı Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu'nda, sürpriz bir gelişme yaşanıyor. Projeyi; Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu “Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ” işletiyor. Nurol'un, ortaklıktan ayrılmayı ve hisselerini satmayı planladığı öğrenildi.

Olcay Aydilek

ANKARA - Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, 2022 yılının ilk yarısı için 4 milyar TL'ye yakın garanti ödemeye hazırlandığı Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu'nda, sürpriz bir gelişme yaşanıyor. Projeyi; Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu “Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ” işletiyor. Nurol'un, ortaklıktan ayrılmayı ve hisselerini satmayı planladığı öğrenildi. GAZETE DURUM'a konuşan kaynaklar, “Nurol'un böyle bir planı ya da düşüncesi olduğu biliniyor. Ne zaman ve hangi şirkete devredecek? Bunu zaman gösterecek” dedi. 

Türkiye'de, bir finansman yöntemi olarak tercih edilen yap-işlet-devret (YİD) modeliyle Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, Osmangazi Köprüsü ve İstanbul-İzmir Otoyolu gibi alt yapı projeleri inşa edildi. Devlet, bu projelere, araç geçiş garantisi verdi. Araç geçişleri, garanti sınırının altında kalması durumunda aradaki farkı devlet ödüyor. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, söz konusu YİD projeleri için bu yıl ödeyeceği toplam garanti tutarının 25 milyar TL'yi aşacağı hesaplanıyor. 

“Nurol projeden ayrılmak istiyor”

Söz konusu projeler arasında yer alan İstanbul–İzmir Otoyolu ile Osmangazi Köprüsü'nü; Nurol, Özaltın, Makyol, Astaldi ve Göçay firmalarının oluşturduğu Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ işletiyor. Otoyol Yatırım ve İşletme AŞ'nin hissedarlarından Nurol'un, projeden ayrılmayı ve hisselerini satmayı planladığı öğrenildi. Kaynaklar, “Nurol'un böyle bir planı ya da düşüncesi olduğu biliniyor. Ne zaman ve hangi şirkete devredecek? Bunu zaman gösterecek” diye konuştu. 

Gelecek hafta ödeme yapılacak

Karayolları Genel Müdürlüğü, bu yılın ilk yarısında, Osmangazi Köprüsü İstanbul-İzmir Otoyolu'ndan garanti edilen sayıda araç geçmediği için işletmeci Otoyol Yatırım AŞ'ye yaklaşık 4 milyar TL ödeyecek. Ödeme, gelecek hafta yapılacak.