Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789

Ceylan'dan İstanbul-Ankara için alternatif yol tavsiyesi

Başkent Ankara Meclisi Başkanı ve 25-26-27. Dönem Ankara Milletvekili Nevzat Ceylan, Bolu Dağı'ndan geçişin her zaman sorun olduğunu belirterek, İstanbul-Ankara arasındaki en kestirme yol olan Tarihi İpek Yolu'nun bölünmüş yol olarak tamamlanması ve bu yolun kullanılması gerektiğini söyledi.

AZE Haber Ajansı

ANKARA- Başkent Ankara Meclisi Başkanı ve 25-26-27. Dönem Ankara Milletvekili Nevzat Ceylan, Bolu Dağı'ndan geçişin her zaman sorun olduğunu belirterek, İstanbul-Ankara arasındaki en kestirme yol olan Tarihi İpek Yolu olduğunu, bu yolun acilen tamamlanması gerektiğini söyledi. 

Ceylan, Bolu'daki heyelan dolayısıyla araç trafiğine kapatılan Ankara-İstanbul otoyoluna alternatif bir güzergah önerdi. Ankara ve İstanbul arasındaki en kestirme yolun Tarihi İpek Yolu olan Ankara-Ayaş-Beypazarı-Nallıhan-Mudurnu-Sakarya-İstanbul güzergahı olduğunu dile getiren Ceylan, bu yolun coğrafik olarak da daha uygun olduğunu kaydetti.

Ceylan, Türkiye’de en çok araç trafiğinin olduğu Ankara İstanbul otoyolunun, depremde, kış aylarında ve heyelan dolayısıyla özellikle Bolu Dağı zaman zaman trafiğe kapandığını anımsattı. Küresel iklim değişikliğinin bu süreci hızlandırdığını ifade eden Ceylan, aşırı yağışlardan dolayı Bolu Dağı'nda oluşan heyelanın, yolun kapanmasına sebep olduğunu, yolun 2 gündür açılamadığını söyledi.

AKARYAKIT TÜKETİMİNİ DE ARTIRIYOR

Ceylan, şöyle devam etti:

"Ulaştırma ve Altyapı Bakanı da alternatif olarak çok uzun mesafe olan Eskişehir-Bilecik yolunun kullanılmasını tavsiye etmektedir. Halbuki Ankara-İstanbul'un en kestirme yolu Tarihi İpek Yolu olan Ankara-Ayaş-Beypazarı-Nallıhan-Mudurnu-Sakarya-İstanbul güzergahıdır. Bu yol mevcut Bolu güzergahından hem daha kısa hem de coğrafi olarak çok daha uygun yoldur. Bunun için kervanlar tarihte bu yol üzerinden İstanbul a ulaşmıştır. Fakat geçmişte yapılan yanlış siyasi tercihlerle bu yol, coğrafi şartları hiçte uygun olmayan ve mesafeyi uzatan Bolu üzerinden geçirilmiştir. Nitekim bu güzergahta bulunan Kızılcahamam Gerede arasında bulunan Kargasekmez, Azaphane, Akyarma bölgelerinde yaşanan binlerce kaza neticesinde can ve mal kaybına sebep olunmuş, Bolu Dağı ndan geçiş her zaman sorun olmuştur. Daha sonra yapılan otoyol da yanlış bir siyasi kararla yine Bolu üzerinden geçirilmiş ve fay hattında bulunan Bolu Dağı Tüneli 20 yılda trafiğe ancak açılabilmiştir. Böylece yolun uzaması ile akaryakıt tüketimi de artmıştır."

"TARİHİ İPEK YOLU ACİLEN TAMAMLANMALIDIR"

Ankara İstanbul yoluna alternatif olarak, Tarihi İpek Yolu'nun bölünmüş yol olarak tamamlanması gerektiğini belirten Ceylan, "Bu bölünmüş yolun Ankara-Nallıhan arası tamamlanmak üzeredir. Nallıhan-Mudurnu-Akyazı arasında bulunan yaklaşık 70 kilometrelik bölünmüş yol acilen tamamlanmalıdır. Bu Tarihi İpek Yolu Güzergahı bölünmüş yol olarak tamamlandığında, otobanda herhangi bir kapanma olduğunda alternatif olarak kullanılabilecektir. Ayrıca yol daha kısaldığı için hem akaryakıt tüketiminde hem de karbon salınımında azalma olacak ve zaman tasarrufu sağlanacaktır" diye konuştu.