Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Erkan Yolaç'ın cenaze programı belli oldu
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Ünlü isimlere Gazze tepkisi
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Evgeny Grinko'dan 'Uzun İnce Bir Yoldayım'a yeni yorum
Ücretsiz olacak başvurular başladı
Ücretsiz olacak başvurular başladı
123456789

Düşük hız, az yakıt

Türker Arıkan

Dünyadaki enerji fiyatlarının öngörülemez artışı, sürücüleri, yakıt tüketimini düşürmeye yönelik sürüş tarzı benimsemeye yöneltirken, hız yükseldikçe, araçların yakıt tüketiminin de doğru orantılı olarak arttığı gözlendi. 

Volkswagen’in B segmenti Crossover modeli T-Roc’un benzinli ve dizel motorlu versiyonları, 80 km/sa ile 160 km/sa hızları arasında teste sokuldu ve anlık yakıt tüketimleri ölçüldü. Buna göre 80 km/sa hızla 100 km’de, 1.6 TDI dizel manuel araçlar 3 litre, 1.0 TSI manuel araçlar 4.1 litre ve 1.5 TSI otomatik araçların da 4 litre yakıt tükettiği ortaya çıktı. 

Otomotiv dünyasında ilerleyen motor, şanzıman ve diğer birçok teknoloji sayesinde yeni nesil araçların da tasarruf potansiyeli oldukça yüksek olmaktadır. Yakıt tüketimi, sürücünün gaz pedalına basma açısı, freni ne kadar sık kullandığı, hava koşullarının uygunluğu, klima çalıştırma, otomobilin aerodinamisi ve lastik havalarının doğru ayarlanması gibi birçok faktöre bağlı olarak değişebilen bir unsurdur.

Volkswagen’in B segmenti Crossover modeli T-Roc’un benzinli ve dizel motorlu versiyonları, 80 km/sa ile 160 km/sa hızları arasında teste sokuldu ve anlık yakıt tüketimleri ölçüldü. Benzinli motorlar olarak Türkiye’de satılan 1.0 TSI 115 Hp manuel ve 1.5 TSI 150 Hp DSG 7 ileri otomatik şanzıman seçeneği kullanılırken, dizel cephesinde 1.6 TDI 115 Hp’lik düz vites tercih edildi.

 

1.6 TDI dizel manuel

1.0 TSI manuel

1.5 TSI otomatik

80 km/sa

3.0 L/100 km

4.1 L/100 km

4.0 L/100 km

100 km/sa

3.7 L/100 km

4.5 L/100 km

5.3 L/100 km

120 km/sa

4.2 L/100 km

6.0 L/100 km

6.8 L/100 km

140 km/sa

5.2 L/100 km

8.0 L/100 km

8.2 L/100 km

160 km/sa

7.5 L/100 km

10.0 L/100 km

10.0 L/100 km


Testlerin gerçekleştirildiği serbest yollarda hava sıcaklığının ortalama 25 derece olduğu ve bütün araçların üzerinde yaz lastiklerinin bulunduğu kaydedildi. Sonuçlara bakıldığında en ekonomik sürüşün 80 km/sa hızda gerçekleştiği görülüyor. Sürat arttıkça da bu ortalamalar kademeli olarak yukarı tırmanıyor. Aynı zamanda bu yakıt ortalamalarının sapmasını önlemek için sabit hızda sürüşler gerçekleştirmek ve fren pedalını mümkün olduğunca az kullanarak hız ortalamasını yukarıda tutmak gerekir.